Moj prijatelj Nenad

ponedjeljak, 30.12.2013.

237. ČUJEM DA JE DANAS SVJETSKI DAN PALJENJA SVIJEĆA PA, PROMATRAJUĆI POLITIČKI MRAK ŠTO GUŠI HRVATSKU, ZNAM DA JE KORISNIJE UPALITI MAKAR MALO SVJETLO, NEGO GUNĐATI NA MRAK…

Trebali smo se naći kod njega, ali Nenad je rekao da nije pri sebi pa smo ga pokupili u gradu.
Đorđević i ja smo krenuli na grob Maloga Marka. Nenad je išao s nama.
Kada su pobunjenici ubili Mladena i Igora, s kojima sam od početka rata bio u trojci za specijalne zadatke, dodijelili su mi Đorđevića i Maloga Marka.
Premda je Mali Marko bio svega nekoliko godina mlađi od mene, doživljavao sam ga kao sina. Brinuo sam o njemu i bojao se da ne nastrada onako bezazlen, naivan i sanjarski zanesen.
Mali Marko je s nama prošao sva ratna sranja.
Mučio se s tom svojom ovisnošću, a onda su ga jednog jutra pronašli predoziranog.
Svake godine, na godišnjicu smrti, Đorđević i ja odemo na njegov grob, pomolimo se i zapalimo svijeću.
Mali Marko je pokopan u rodnom selu njegove majke u zadarskom zaleđu. Svake godine i nju nađemo na grobu.
– Moj Marko je dijete ljubavi…
Nikada Marku nije rekla s kim je bila u ljubavi kada su ga začeli niti zašto je ljubav pukla kada je rekla da je ostala trudna.
Njeni su je otjerali od doma pa je odselila u Zadar.
Zaposlila se kao sobarica u hotelu i odgajala svoga Marka.
Jednog ljeta je neki Norvežanin slomio nogu i većinu vremena je proveo u hotelskoj sobi. Nije nikada pričala što se među njima dogodilo, ali je tog ljeta ostala trudna.
Norvežanin je priznao očinstvo i obilno pomagao dijete i njegovu majku. Odjednom se u kuću Markove majke počela slijevati ogromna količina novaca i darova.
I shvatila je da to treba ponoviti.
Drugi put je ostala trudna s nekim Švicarcem.
– S njim sam još bolje prošla. Njega je strefio infarkt kad je čuo da sam trudna pa je dijete postalo nasljednik. A imalo se što naslijediti.
Novac je pametno ulagala, vrtjela ga je i umnažala.
Treći put je ostala trudna s Nijemcem.
– Ipak mi nekako gravitiramo Njemačkoj i činilo mi se mudro.
I bilo je mudro. Jer je to Nijemcu bilo jedino dijete.
A onda je opet ostala trudna s Norvežaninom.
– Skandinavske zemlje su ipak najuređenije. A i malo sam bila emotivna. Htjela sam stvar završiti onako kako sam započela.
U rodno selo se nikada nije vratila. Ali je napravila ogromnu mramornu grobnicu da je u njoj pokopaju kada umre.
– Da sam znala da ću u njoj najprije pokopati svoga Marka, nikada je ne bih napravila.

Oznake: Nenad, Mali Marko, Svijeće

- 20:58 - Komentari (10) - Isprintaj - #